woensdag 24 november 2010

Miempje maakt een rits in een lapje

Bij de Modinette les was het inzetten van een ritssluiting aan de beurt. Deze (onderstaande) eerste was "gewoon", met twee zichtbare naadjes. Ik ben ook nog begonnen aan de tweede (1 kant onzichtbaar inzetten) maar de tijd was alweer om voordat ik het wist... Tja, ik wil het zo mooi mogelijk in elkaar zetten dus voordat het lapje er zo uit ziet als op de foto ben ik heel wat knippen, strijken, spelden, rijgen, strijken, stikken, en nog eens strijken verder. Dus rits 2 komt dan volgende week wel weer, evenals rits 3, de blinde rits. Hierbij is het de bedoeling dat deze helemaal onzichtbaar in de naad wegvalt.

De patroontekeningen die ik tot nu toe had ingeleverd waren allemaal ok. Volgende week gaat Ina mij helpen met het opmeten van mijn maten, zodat ik kan beginnen met de tekening voor (inleidend tromgeroffel....) Het Rokje. Oftewel één van de examen-kledingstukken...! Ik heb er zin in, ben benieuwd hoe het zal worden, om na alle tekenwerk nu inderdaad eens een kledingstuk in elkaar te gaan zetten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten