dinsdag 1 maart 2011

Miempje maakt overuren

...en heeft daardoor weinig tijd gehad om het blogje ff bij te werken...

Eerst kreeg Jongste de griep (of iets dat erop leek-> koorts etc.), was toen even beter om een paar dagen later opnieuw griep (of iets dat erop leek) te krijgen. Vervolgens mocht DH voor zijn werk een paar daagjes naar het mooie York (de lucky devil) en mocht ik even proeven aan het leven van een alleenstaande moeder (respect, en medeleven, voor alle alleenstaande moeders!!!!). Daarna volgde de verjaardag van Jongste èn de voorjaarsvakantie en daarmee een lading visite en logeerpartijtjes... en natuurlijk moest er ook nog gewoon gewerkt worden. Dus af en toe ging alles in de overdrive en werden lange dagen gemaakt.
Eigenlijk weinig tijd voor naaien, breien, bakken, kortom leuke dingen dus.
Maar zo af en toe lukte het toch nog om ff tussendoor wat te doen.

Zo zijn onze drie krielkippen weer volop aan de leg dus elke week wordt er minstens 1 cake gebakken om die productie een beetje te verwerken. Vooral de appelkaneelcake was een succes.

De Ensaidles viel i.v.m. de vakantie uit, maar ik heb toch nog wel wat gedaan op naaigebied: begin februari heb ik de knoop doorgehakt, gebruik gemaakt van de Stoffenspektakel-aanbieding bij Huissteden in Barneveld, en de Bernina 800DL gekocht!!!

En die moest natuurlijk getest worden dus volgde een stapel proeflapjes, en als groter proefproject een schort (altijd lastig, zelfportret fotograferen...)

een boxershort,

en omdat het zo fijn werkt werden ook de naden van het rokje gelockt.

Toen we in de vakantie bij Ikea waren om het Grote Verjaardagscadeau voor Jongste te halen (een bureautje voor op haar kamer, ze is tenslotte al 9 dus dan kun je echt niet meer zonder...!!) hebben we ook spullen gehaald om mijn fröbelhok van een degelijke werktafel voorzien. DH heeft deze voor mij in elkaar gezet, wastafel en al:
Dat werkt fijn hoor, zo'n groot werkblad... stofleggen, doorslaan en knippen gaat prima zo bleek toen ik met het examenrokje verder ging:

Ik heb ook gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en de boel flink uitgemest en opgeruimd. Alle tijdschriften, wollige- fröbelige-, stofgerelateerde zaken hebben nu een plekje. Tot slot heb ik nog de twee kweekbakjes gevuld en sla, tomaatjes en kruiden gezaaid. Tikkie vroeg, ik weet het, maar ooooooooh wat ben ik aan LENTE toe!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten