maandag 1 augustus 2011

Miempje maakt Snelle Simpele Sokken

De afgelopen weken hebben we doorgebracht in Frankrijk en Spanje. Met sleurhutje en tentje zochten we de zon op, en hebben samen leuke dingen gedaan... Zo hebben we met zijn viertjes paard gereden, grotten bezocht, kano gevaren op de Dordogne en stapels boeken gelezen hangend in de hangmat.

Eigenlijk was ik van plan om tijdens de vakantie wat UFO's weg te werken (brei-taal voor UnFinished Objects) want Oh. My. God. wat liggen er veel onafgemaakte breiprojectjes te wachten in de breimand... Maar vakantie is de periode bij uitstek om plannen buitenboord te zetten natuurlijk.
Dus heb ik een paar Snelle Simpele Sokken gebreid, als cadeautje voor een vriendin van de dochers, en het daar bij gelaten.
Sokkenbreien is voor mij namelijk ontzettend simpel verstand-op-nul werk. Heerlijk om die verloren uurtjes op de autoroute mee om te krijgen. Of op de bank, voor de televisie, bijvoorbeeld. Moet ik er wel bij zeggen dat ik mij dan niet bezig houd met het 'keren van de hiel' en dat soort geheimzinnige zaken... Leuk hoor, als je tijdens het breien de hele tijd een patroon wilt lezen, maar in dit geval wil ik een sok zonder nadenken. Van diverse handleidingen die ik op het internet gevonden heb, heb ik een sokkenrecept samengesteld dat voor mij werkt.
Na paar dagen op de weg is dit dan het resultaat...

1 opmerking: