maandag 12 september 2011

Miempje maakt Costumière-werkjes en tekeningen

De Ensaid lessen zijn weer begonnen, en de afgelopen week heb ik...
...wat herhalingsmodellen (eerste lesjes uit het tweede boek) getekend,
...een viltapplicatie gefabriekt en
 ...dit ondefineerbaar ogend voorwerp genaaid. Dit is het eerste naaiwerkje: een strakke japonmouw op halve schaal. Nog kreukelig en ongestreken, ik strijk hem overmorgen bij de les met Ina's strijkijzer. Mijn eigen ding laat weer plakvlekken achter... hoe voorzichtig ik er ook mee omga, op de een of andere manier raakt de zool mega-vies als ik vlieseline moet strijken. Natuurlijk zorg ik dat het ding op de voorgeschreven stand staat voor ik 'm op de vlieseline los laat, maar elke keer plakt het spul dan toch weer aan het ijzer. Bah...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten