maandag 12 december 2011

Miempje maakt kraagjes

Ik hing echt al een tijdje achter met foto's maken en (Ensaid-)blogjes plaatsen, dat ben ik de laatste tijd flink aan het inhalen...

Ik ben met de klapper-werkjes nu bezig met de kraagjes. Vijf stuks moeten er volgen, ik ben op de helft:
de sjaalkraag
de reverskraag
en de overhemdkraag in wording...
Afgelopen week kocht ik bij naaijuf Ina een klosje rood rijggaren. Rood! Ik wist niet eens dat het bestond, voordat ik aan de naailessen begon. Rijggaren is rijggaren, en dat is altijd gebroken wit... dacht ik.
Soms is het wel praktisch om een afstekende kleur te kunnen gebruiken, omdat wit niet altijd even zichtbaar is.
Maar los daarvan: van het gebruik van kleurtjes kan ik helemaal blij worden, dat geelgeblokte met dat rood, ik word er helemaal vrolijk van!
(en dat mag best, iets simpels om deze koude, natte, korte en vooral donkere dagen wat op te vrolijken... toch?)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Miemp! Een poosje geleden per toeval je blog ontdekt. Later wilde ik er nog eens kijken maar was ik het kwijt. Nu, eindelijk, gevonden en bij favorieten opgeslagen! Ben zelf bezig met de Danckaerts methode maar vind de voorbeelden die op je blog staan uitgewerkt erg leuk en netjes gedaan. Ga je zeker volgen. Succes met je opleiding!
    Groet, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jacqueline,
    Welkom, leuk dat je mijn blogje leest :-)
    Danckarts methode ken ik alleen van naam, hoe bevalt dat? Maak je daar (naast patroontekeningen) ook modellen op schaal en borduurwerk? Jij ook succes met je opleiding,
    groetjes
    Miemp

    BeantwoordenVerwijderen