vrijdag 9 december 2011

Miempje maakt weer eens wat werkjes voor in de Costumière-klapper

Ik heb me voorgenomen om elk jaar een Ensaid module inclusief examen te doen. Dat houdt in dat ik een redelijk strak tempo moet aanhouden met het maken van de werkjes voor in de klapper, en het doortekenen van het werkboek. Voor Costumière moeten er voor mijn gevoel meer dingen gemaakt worden dan voor Modinette het geval was. Misschien vergis ik me daarin...? Tot nu toe ben ik in elk geval aardig op schema, hopelijk heb ik volgend voorjaar alles ruim op tijd af zodat ik op donderdag 21 juni weer in Nunspeet mag verschijnen...

De vijf mouwen-op-halve-schaal voor in de klapper zijn inmiddels af.
Na de vorige mouwen (hier en hier) volgde nog een fantasiemouwtje, leuk model maar rather ugly in de uitwerking, doordat deze stof elk speldengaatje laat zien (inclusief een uitgehaald naadje bovenlangs...) Volgens de naaijuf kan dat geen kwaad maar ik baal van dat soort dingen.
De laatste was de mantelmouw. Ik heb een heel mooi zachtgeel wollen stofje daarvoor gekocht (om in de geel/oranje sfeer te blijven) die ook fijn gebruikt kon worden voor een aantal van de borduurprojectjes (zoals deze, en er is er nog eentje under construction).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten