dinsdag 25 september 2012

Miempje maakt weer eens Ensaid foto's (deel 2)

Tijdens het foto's maken vond ik achterin de Modinette klapper nog de vlieseline werkjes. 
Die was ik een beetje vergeten... 
Met Costumière ben ik met de klapper-werkjes bijna klaar: nog twee steekzakken, een plooirokje op halve schaal en een knoopsgat en that's it.
Dacht ik.
Maar de vlieselinemodellen en stofleggingen op papier moeten natuurlijk ook nog...

Voor de niet-Ensaid'isten onder de lezers, ik heb het hier over: 'stof'leggingen op papier en in vlieseline uitgewerkte patroontjes op schaal:

2 opmerkingen:

  1. Hallo, Hoe begin je aan die modellen? Teken je ze over op het vlies? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, mag ik je een vraag stellen over les 15 van Modinette? Ik puzzel met het volgende namelijk. Er staat in de beschrijving dat er boven de borstzak een plooi komt, daar rekent het boek in totaal 6 cm in mee. Maar hoe doe ik dat als ik het op stof moet leggen en vervolgens maken? Knip ik de lijn door van heup tot aan schouderpas en dan op stof leggen met de 2 delen uit elkaar en die 6 cm stof ertussen? Ik snap het niet helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen