vrijdag 5 oktober 2012

Miempje maakt een zijsprongetje

Even een zijsprongetje, for something completely different, voor wat betreft dit blogje...
Gisteravond heb ik voor het eerst in twee jaar weer een paardrijles gehad! Ik ben er nog helemaal vol van.

Toen Oudste en Jongste in 2009 bij de Treekhoeve begonnen met paardrijden had ik daar totáál geen ervaring mee. Ik vond het mooie, maar een beetje enge, beesten. En die mocht IK nu wekelijks opzadelen... Want de dames konden er nog niet zo goed bij. Ik kreeg al gauw de kriebels om het ook eens te proberen, te kijken of ik er iets van zou bakken.
Ik ben toen bij MRC Marcroix begonnen met een starterspakketje lessen, vond het prettiger dat in een andere omgeving te doen dat op de manege van de meiden. In eerste instantie dacht ik dat ik er na een paar lessen wel weer snel genoeg van zou hebben. Maar uiteindelijk heb ik het toch nog een hele tijd volgehouden, want het bleek erg leuk, en een stuk lastiger dan ik (als toeschouwer…) had gedacht! Het bleef wèl spannend, elke keer weer.
Toen ik op een gegeven moment rsi-klachten kreeg en op alle fronten even wat gas terug moest nemen ben ik met paardrijden gekapt. Teveel spanning…

Na jaren bij de Treekhoeve te hebben gereden kregen we afgelopen zomer via vrienden een strippenkaart aangeboden, goed voor vier gratis lessen bij mijn oude manege. Wanneer de gebruiker van die kaart zich na die vier lessen inschrijft dan krijgt de gulle gever zelf óók vier gratis lessen. Leuke actie van de Marcroix! Na de eerste proefles waren de meiden om… leuke pony’s, fijne grote bakken, leuke lessen, veel galopperen…! Per 1 oktober zijn ze van manege geswitcht. En bij mij begon het, weer, te kriebelen… Dus gisteravond heb ik – ook op strippenkaart – voor het eerst sinds lang weer eens gereden. Het was leuk!!! De paarden gingen voetballen, bizar maar vreselijk leuk. En op een gegeven moment was de focus zo op de bal dat er van spanning totaal geen sprake meer was. Ik was niet meer bezig met het feit dat ik paardreed, maar ik rééd gewoon. Waarschijnlijk met een waardeloze houding, maar wat was het leuk :-)


Het is zelfs op een foto beland, hoera voor Facebook. Ik hoop dat de fotografe het niet erg vindt dat ik haar foto hier heb gebruikt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten