dinsdag 9 september 2014

Miempje maakt een slouch beanie

Ook al was het hier op het blog stil, op wollig gebied heb ik de afgelopen maanden toch niet helemaal stil gezeten. Na de handschoenen (zie hier, hier en hier) heb ik nog een restjes-sjaal gebreid. Ik wilde een sjaal bij mijn nieuwe paarse winterjas, dus zocht ik kleurtjes garen bij elkaar die samen goed bij de jas kleurden.
De keuze viel op een zwart acryl, de paarsige alpaca van die handschoentjes, en een tweedraads zelfgesponnen grijze shetlanderwol. Ik vond een patroon op Ravelry voor een leuke breisteek op dikke naalden, met af en toe een gaatje, en breide vlot 2 meter sjaal.
Na een winter dragen ziet hij er al aardig gebruikt uit...
Daarnaast ben ik begonnen aan wat een meerjaren project lijkt te worden: een deken van granny-squares.
Op het blog van Attic24 staan altijd de meest mooie, kleurige haakdingen, erg aanstekelijk. Hoewel ik meer een breier dan een haker ben wilde ik dit toch ook wel proberen...

Dus, goedkoop acryl garen gekocht (bij de Wibra, daar kun je je geen buil aan vallen) in een paar mooi bij elkaar passende kleurtjes, en begonnen. Heel optimistisch, niet eerst een klein project, maar gelijk gestart met een plaid.
Dat was in december.

Tijdens de kerstvakantie haakte ik lapje na lapje.
Ik had romantische voorstellingen van een familieproject-deken... maar daar moest ik helaas van af stappen. Jongste heeft een heel lapje bijgedragen, Oudste gaf het na twee rondjes haken op... niet haar ding. Ook afgelopen zomervakantie ging de acryl weer mee en op de péage haakte ik vier knotten garen tot lapjes.
 98 lapjes down, 108 to go... Kortom: wordt vervolgd.
Omdat ik niet altijd zin heb in het meerjaren-haak-project heb ik afgelopen vrijdag nog eens een vlot breiwerk opgezet. En maandag was ie af:
een slouch beanie.
Het garen lag er nog, in de vorm van een muts-in-wording voor Oudste die inmiddels echter allang niet meer leuk gevonden werd. Op Ravelry (wederom) vond ik een lollige slouchy muts die ik, na een stekenlap-herberekening, snel breidde op dikke naalden.
Deze muts werd wel gewaardeerd...:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten